Nunca fui demasiado fan de Nick Cave, hay muchísimo en su propuesta que me parecen innecesarias o, incluso, llegan a molestarme. Por ejemplo, me molesta que cante. No creo que lo haga bien y no creo que lo haya hecho nunca. Además, su querencia punk dejó de justificar semejante ejercicio de tortura a partir del momento en que el que empezó a tomarse demasiado en serio a si mismo. También me molesta su gravedad impostada, esa que alcanza su cenit en Push the Sky Away y en Grinderman y, por momentos, raya la vergüenza ajena. Tampoco he conectado nunca con su característica idiosincrasia que, a mi juicio, es demasiado testerónica y me repele. Sin embargo, todo cambió con Skeleton Tree.… More
For me, it's hard to not see this album as an elevation for a survivor of sorts. Cave's two sons have died and I can't understand the depths of those sorrows; I've experienced visceral and all-consuming sorrow in different ways, but I feel—and I may very well be wrong about this—that Cave's spiritual sides have grown beyond that of the christian concept of God, into something that I identify as unitarian universalist.
The first half of the album uses Cave's voice as that of a gospel preacher, rhythmically and repetitively, throwing his audience into a trance. The addition of a gospel choir in a few places doesn't hurt.
I dig how the drums sound as though the mics… More
Me l'he escoltat dues vegades en el que duem de dia i sols diré que tenia moltes ganes que tornara el Nick Cave lluminós, però també el Nick Cave en què es combinen el dolor per la pèrdua de dos fills i la confiança en l'esperança.
Wild God is Nick Cave's full transition into a preacher man. A welcomed change of tone after years of grief and Cave’s personal experience with great loss in the family. This is a joyful parade, a reflection of the complete Artist.